lillagullhammar

Alla inlägg under maj 2011

Av Anna Magnusson - 29 maj 2011 20:55

Jobbade natten som var och slutade vid 4-tiden imorses... Var som vanligt yr i huvudet av trötthet när jag kom hem, men vaknade snabbt till när jag så vilka fina morsdagspresenter som stod på köksbordet:)


Jag fick en "liten" speciell tavla som jag länge gått och tittat på.. och en helt underbar vit bukett med sommarblommor. Tack älskade barn och även min man (som troligtvis har ett finger med i spelet) för en underbar överraskning!!

 


    

Av Anna Magnusson - 27 maj 2011 23:11

Idag var att jag skulle jobbat natt idag men ibland bjuder livet på oförutsedda händelser som gjorde att jag blev tvungen att stanna hemma.

På förmiddagen åkte jag och lilleman en liten sväng till Mariestad. Tanken var att jag bara skulle till Mio, men det drog som vanligt med sig lite mer.. Vi passade på att göra ett besök på Karlssons ochså när vi ändå var i närheten- Vi hade bl a med oss både nya påslakan, en segelbåt, måsar och en helt underbar vit fågelbur i trä hem, så efter den här utflykten börjar jag känna att vårt vardagsrum börjar att bli någorlunda färdigt...

  




   

  

 

Av Anna Magnusson - 27 maj 2011 22:58

Nilsen växer å växer och är nu snart redan 1,5 år. Dessutom blir han busigare för var dag som går. Han är helt orädd och slår sig flera gånger om dagen, men vad hjälper det...? Han fortsätter i samma tempo så det både blir blåmärken och blodutgjutelser..

     

Av Anna Magnusson - 27 maj 2011 22:16

Här håller vi som vanligt på att få iordning så gott det går...men det tar TID. Tycker inte att vi gör så mycket annat än att plocka saker, men det tycks aldrig ta slut:(


Jag har länge letat runt på nätet efter billiga stolsöverdrag till våra skinnstolar i matrummet men tyvärr inte hittat några som passade mina stolars mått, men igår när jag jobbade hade jag en liiiten stund över och då passade jag på att gå in på "Magasin 1" i Skara och tur var väl det. Plötsligt ser jag när jag ska gå ut ur affären att de säljer naturvita överdrag och dessutom var det erbjudande om att ´ta 4 betala för 3´.

Snabbade mig in i affären igen och fick med mig 8st överdrag hem. Det bästa av allt var att de passade och verkligen gjorde ett lyft för hela matrummet. Nu är jag så nöjd! Tack snälla Sofia:)

  Före...


  

  

           

      

...och efter.      

Av Anna Magnusson - 23 maj 2011 20:23

Som vi har väntat och väntat på att våran katt Bodil skulle få sina bebisar.. Sa till D senast i förmiddags att får hon inte snart så kommer hon att explodera! Nu tog det inte många minuter efter att jag sagt det som dom anlände. Kom in i huset på eftermiddagen för att koka lite kaffe när jag hörde ordentliga pip nerifrån källaren.

Därnere låg Bodil i en stor Ikea-pappkasse tillsammans med en liten kattunge. Vi hörde pip även från pannrummet... och där mitt i pelletslådan låg det ännu en liten nerkyld och smutsig bebis. Jag gjorde i ordning en mysigare plats där de fick ligga tillsammans och nu efter ett par timmar så låg där en mycket stolt moder med 4 små bebisar?!!

 

Av Anna Magnusson - 22 maj 2011 22:12

Det här stället i vår trädgård fullkomligt älskar jag!! Det är en grusad genomgång mellan gavlarna på huset och garaget som är såå mysig, lummig och rogivande...

          

Av Anna Magnusson - 19 maj 2011 19:35

Visst är den vita trappan helt ljuvlig, men ack vad skit den drar åt sig!! Minst en gång om dagen måste den sopas. Vet inte varför...?? Hunden får ju inte gå upp på andra våniningen....eller...smyger hon ändå upp utan vår vetskap...., för det kan väl aldrig vara vårt eget fel?? :))  

Av Anna Magnusson - 19 maj 2011 17:12

Det måste väl ändå vara köket? Vi hade iallafall turen när vi köpte huset att köket var helt nytt, endast 3 månader gammalt.

Jag älskar det och tycker att det är såå fint! Det är precis ett sådant kök som jag önskat mig :)

                   

Ovido - Quiz & Flashcards