lillagullhammar

Alla inlägg under april 2011

Av Anna Magnusson - 16 april 2011 23:02

Igår var jag inne på FA-Fyndet i Lidköping för att leta efter en byrå.

Givetvis fanns det ingen, men ensam i en hylla lite bakom allt annat låg den här underbara hållaren som kommer att passa perfekt i vår nya hall.

 

Av Anna Magnusson - 16 april 2011 22:46

Det blev inte som vi tänkt oss.. Efter ett samtal med min man så bestämde vi att vi inte hade hjärta att låta Djurens Vänner hämta Are. Istället får han nu följa med oss ut på landet nu när vi flyttar.


Jag pratade med DV och de blev överlyckliga att han äntligen fått ett hem efter alla år och de lovade ochså att stå för vetrinärkostnaderna på honom. Än så länge har vi bara avmaskat och gett honom lopp/lusmedel eftersom jag inte tror att han är riktigt redo än för en bilutflykt till "farbror doktorn". 

Dessutom har han fått ett rött och fint halsband som det står `Vintage`på. Tyckte att det passade honom så bra eftersom det betyder  "god gammal årgång".

    




Av Anna Magnusson - 16 april 2011 22:39

...då åker kepsen på och lillebror gör ALLT för att slippa att vara inomhus.

 

 

Av Anna Magnusson - 16 april 2011 22:32

Hittade det här vitrinskåpet på min favoritbutik Blocket för ett par 100-lappar och har nu gjort om det precis som jag vill ha det:)

Hoppas nu att det blir lika fint när det kommer på plats som det är i mina tankar...

 

Före..

 

  Efter..

Are

Av Anna Magnusson - 8 april 2011 11:31

Jag har blivit med ännu en katt..


Sen 3 veckor tillbaka bor Are på min veranda. Han är stoor, grå, trasig i öronen, sårig vid ögat och har levt ett hårt liv eftersom han gått hemlös härute i Sil i ca 5-års tid, men han är samtidigt en riktig kämpe!!

Jag vet nu genom lite efterforskningar att han är runt 11-12år, kommer ifrån Vinkelgatan och att han heter Are.


Jag har bäddat till honom med både filt och ett fårskinn, han får mat (äter som en hund) och han har nu besvarat mig med, efter 2 veckors tid med att visa mig kärlek tillbaks:) Han kommer sakta fram till mig och stryker sig. Han njuter av att bli klappad och mitt hjärta blöder nu när jag vet att Djurens vänner ska komma hit någon dag och hämta honom...

 

   

Av Anna Magnusson - 3 april 2011 20:15

När jag fyllde år i februari så fick jag ett litet kort av min man där det stod att jag skulle få en liten Labradorvalp till sommaren.

Idag vid middagstid bar det iväg till Kristinehamn för att äntligen få se på valparna och välja ut den lilla tik som skulle bli min:)


Vi möttes av ett stort gäng (4st) väldigt glada fullvuxna labradorer. När de hälsat ordentligt på oss genom att skälla, buffa och ligga på rygg så fick vi äntligen träffa de små. 8st små fyrkantiga knyten som låg huller om buller i en inhängnad i sängkammaren å lika söta å goa allihopa!!


Jag hade nästan bestämt mig för en tik när jag åkte dit och när jag åkte hem var jag ägare till en liten Vera. En kaftig liten tjej med runt huvud:)

Den 6:e maj är det dags att hämta hem henne. Lite tidigare än jag räknat med, men det ordnar sig det med...

  

 

Trött och proppmätt:))

Av Anna Magnusson - 1 april 2011 17:38

Började att pyssla ihop ett litet mail häromdagen men så kom det plötsligt någonting annat imellan (som vanligt).

Jag hittade nämligen en liten "notis" om att programmet Bygglov söker nya projekt inför kommande program, så jag tänkte att jag chansar och skickar in.

Jag vill såå gärna ha hjälp med källaren på det nya huset och dessutom är baksidan på tomten lite väl öppen. Vill att ett rum nere i källaren görs om - Bara till mig och mina "drömmar" och önskar dessutom en stooor stenbelagd uteplats där kvällssolen tittar ner + en stor murad grill:)


Nu är det ju inte så lätt att ansöka som jag trodde. Bilder och ritningar på huset ska skickas... och som om det inte vore svårt nog, så ska även och en bild på hela familjen skickas med!!


       

Ovido - Quiz & Flashcards